Dans

0001_TRKK_kommunikasjonsK_750x750px_dans.png

Dans er poesi med ben og armer, skrev den franske poeten Baudelaire. Dans er en morsom hobby, og flott måte å uttrykke seg på. Dans har blitt et svært populært tilbud for både gutter og jenter, og vi tilbyr dans i stadig flere bydeler. I kulturskolen underviser vi i mange dansesjangere, men alltid med fokus på danseglede og mestringsfølelse. Det finnes dansetilbud for elever fra 4 - 20 år.

Dans

I danseundervisningen legger vi vekt på å ta vare på og utvikle elevens danseglede, danseteknisk grunnlag, mestringsfølelse og egen skaperkraft.

4 - 20 år

Innhold i undervisningen

Barnedans (4-6 år)

En lekende time for de yngste, med fokus på motorikk, rytmikk og danseglede.

Grunntilbud (6 - 12 år)

Elevene får kjennskap til ulike danseformer og får utvikle sine danseferdigheter. De får arbeide med grunnleggende danseteknikk, og lære hvordan man utvikler egne danser.

Ungdomskompani (13 - 20 år)

Elevene arbeider med koreografi og skapende arbeid med fokus på å opparbeide tekniske ferdigheter. Hovedvekt på jazz og moderne/samtidsdans.

Klassisk ballett(10-20 år)

Elevene arbeider med balletteknikk ved barren, i senter og over gulvet.

Elever stiller i treningstøy som det er lett å bevege seg i.

Tidspunkt, se timeplan

Undervisningssted Brundalen skole, Byåsen skole, Charlottenlund barneskole, Dalgård skole, Huseby skole, Ila skole, Kattem skole, Ranheim (Kulturtribunen), Sjetne skole, Stabbursmoen skole, Nidarvoll/Sunnland skole og i sentrum (Byboren vgs).

Fra 4 år